501 516 684, 32 888 70 88,

Zdalna naprawa komputerów – dlaczego warto korzystać z tej usługi?

zdalna naprawa komputera w serwisie komputerowym

Współczesne technologie komunikacyjne stwarzają szerokie możliwości świadczenia usług bez potrzeby wychodzenia z domu czy dostarczania sprzętu do serwisu. Dotyczy to również komputerów, a w szczególności problemów związanych z ich oprogramowaniem czy poprawnością funkcjonowania. Jeśli ty też masz taki problem do dyspozycji jest zdalna pomoc.

Czym charakteryzuje się zdalna pomoc przy komputerze?

Połączenie internetowe nie tylko pozwala na wysyłanie i odbieranie maili czy rozmowy za pomocą komunikatorów. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego oprogramowania jest też możliwe wejście na pulpit innego użytkownika i wykonywanie standardowych czynności za pomocą myszki czy klawiatury. Z jednej strony wymaga to udzielenia dostępu osobie z zewnątrz. Z drugiej – pozwala na rozwiązywanie problemów na odległość setek kilometrów. 

Zdalna naprawa komputera stanowi rozwiązanie wielu problemów osób, które nie znają się na sprzęcie albo nie mają czasu bądź możliwości, aby szybko dotrzeć do serwisu. Kiedy awaria wystąpi niespodziewanie powodując przerwę w pracy, wystarczy skontaktować się z pracownikiem firmy ABC Komputery MESKOMP, która świadczy usługi zdalnej naprawy komputerów. Po uzyskaniu dostępu do pulpitu użytkownika może on przeprowadzić diagnostykę oraz wykryć i rozwiązać problem. 

Zdalna pomoc jest świadczona za pomocą bezpiecznego szyfrowanego łącza a podczas pracy serwisanta właściciel urządzenia śledzi wszystkie jego ruchy na własnym monitorze. Dzięki czemu zyskuje pewność, że wszystkie prywatne dane zostały nienaruszone.

W jakich przypadkach warto skorzystać ze zdalnej naprawy?

Zdalna naprawa komputera nie jest możliwa w przypadku awarii sprzętu, gdyż ta wymaga fizycznej ingerencji serwisanta. Skorzystanie z takiej pomocy jest zalecane wówczas, gdy problem z komputerem dotyczy jego software’u czyli oprogramowania. Może nim być uszkodzenie systemu operacyjnego, atak wirusa czy konieczność wykonania konfiguracji. Do typowych zadań, które obejmuje pomoc zdalna można zaliczyć między innymi:

  • instalację i deinstalację różnych programów,
  • ustawienie ochrony antywirusowej,
  • usuwanie złośliwego oprogramowania,
  • konfigurację drukarki, skanera itp.,
  • konfigurację poczty elektronicznej,
  • rozwiązywanie problemów z błędami systemowymi,
  • czyszczenie rejestru i przyspieszanie pracy systemu,
  • optymalizację Internetu.

Zdalna pomoc obejmuje też wiele innych usług, związanych z nieprawidłową praca systemu i oprogramowania. Do serwisanta można się zwrócić zawsze wtedy, gdy pojawiające się problemu uniemożliwiają sprawne korzystanie z urządzenia.

Może Cię zainteresować: Naprawa komputera – od czego zacząć?

Co w przypadku gdy nie mamy możliwości włączenia komputera?

Zdalna naprawa komputera wymaga dostępu do pulpitu urządzenia za pośrednictwem Internetu. Nie jest to jednak możliwe, jeśli podstawowym problemem jest brak możliwości uruchomienia peceta. Co robić w sytuacji, gdy jednostka nie chce się włączyć, a Ty nie możesz wyjść z domu? 

Rozwiązaniem jest wysłanie urządzenia pocztą kurierską do serwisu komputerowego ABC Komputery MESKOMP. Wykwalifikowani serwisanci zdiagnozują komputer, wykonają jego naprawę oraz odeślą go z powrotem na podany adres. Jednocześnie pozostają oni w kontakcie z klientem, dzięki czemu każda naprawa czy wymiana części jest wcześniej konsultowana.